2014. március 9., vasárnap

2014 Mohácsi Busójárás

Hónapokkal ezelőtt kezdtem el a készülődést az első busójárási kézműves vásáromra.
A busójárás Mohács legnagyobb nevezetessége. Megkapta a szellemi világörökségi címet 2009-ben. Az ősi hagyományokat ápoló télűző fesztivál olyan, megőrzésre érdemes kultúrkincsekkel került egy társaságba, mint az indonéz bábművészet, a Riói Karnevál vagy a halottak ünnepe Mexikóban.
 A busójárás egyébként az elmúlt évtizedek alatt is sokat változott: nem volt menetre emlékeztető felvonulás, a busók kisebb csoportokban keresték fel a sokác negyedben a házakat. Idén becslések szerint közel 80 ezer ember látogatta meg ezt a nagy eseményt.
 Nagyon büszke vagyok arra, hogy mohácsi vagyok és én is részt vehettem ezen az eseményen.


A munkáim személyesen is megtekinthetők előzetes egyeztetéssel. Ha a facebookon is követsz napra kész lehetsz, hogy éppen hol árulok.
baraczne@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése